blog24/01/2024

Inici del curs d’atenció sociosanitària a Càritas Anoia-Segarra

Amb l’objectiu de formar persones en l’àmbit de l’atenció domiciliària i comptar amb una borsa de treball pròpia per ajudar les persones a trobar feina, s’ha iniciat aquest mes de gener a Càritas la primera part del curs d’atenció sociosanitària a la persona i treball domèstic, amb una participació d’onze persones.

Aquest curs s’ha dividit en dos mòduls, amb un format reduït, amb la intenció de poder oferir la formació al màxim de persones possible, en l’àmbit de les cures i contribuir al seu apoderament.

En el primer mòdul de 55 hores les persones participants es formaran l’àmbit del servei domèstic (neteja de la llar,  cuina per a persones dependents, arranjament de peces de roba, planxa) i en coneixements sobre el medi ambient (estalvi energètic, reciclatge de residus…).

I en el segon mòdul, previst que comenci el mes de maig, es formaran en l’atenció de les persones (infermeria, riscos laborals, mobilitzacions, psicologia).

Per l’organització d’aquesta part del curs, es compta amb la col·laboració de 5 persones voluntàries, quatre persones de Càritas i una professional externa; el Consorci Sociosanitari d’Igualada i dues empreses contractades.

Paral·lelament al curs, des de Càritas treballem també per incrementar les oportunitats de treball de les persones participants, afavorint la intermediació laboral entre empreses i famílies ocupadores.