Noticia14/06/2024

Càritas Arxiprestal de Manresa ha fet pública la seva tasca durant el 2023

En el transcurs d’una assemblea s’ha presentat la memòria econòmica i d’activitats de l’entitat i el pressupost pel 2024

El dimecres 12 de juny Càritas Arxiprestal de Manresa va celebrar la seva assemblea anual. En el transcurs d’aquest acte hi van intervenir, entre d’altres, Josefina Farrés, directora de l’entitat, i personal tècnic contractat, i es va presentar la memòria econòmica i d’activitats de l’entitat i el pressupost per al 2024. Farrés ha afirmat que, “quan parlem d’accés a l’habitatge o al treball ens trobem que els murs són cada cop més alts”.

Pel que fa a la memòria, destaca la cobertura que s’ha donat a 985 persones durant el 2023, de 438 llars diferents, la majoria precàries. Entre l’acollida i l’acompanyament, Càritas Arxiprestal de Manresa ha donat suport a 415 persones en 1.936 accions d’acompanyament. 26 persones, 15 persones adultes i 11 infants, han passat per algun dels quatre pisos d’acollida que gestiona l’entitat. Un cinquè pis d’acollida s’incorporarà properament. També cal destacar que 12 persones han participat en dos nous projectes de masoveria urbana. Pel que fa a qüestions relacionades amb la regularització administrativa, s’ha acompanyat a 45 persones que ho han aconseguit, 31 d’elles a través de contractes de treball i la resta per formació o agrupament familiar. En el programa d’acompanyament sociolaboral, s’han aconseguit 117 casos d’inserció laboral, i en el d’infància, adolescència i família, 50 infants han resultat becats per participar en casals d’estiu i activitats extraescolars. Cal destacar, també, que el programa d’educació i formació d’adults ha comptat amb 212 participants i el servei d’assessorament jurídic ha atès 78 persones.

A nivell econòmic, el 2023 es va tancar amb un superàvit de 5.903 euros, amb unes despeses de 534.005 euros i uns ingressos de 539.908 euros. El pressupost per al 2024 serà similar a l’exercici anterior, situant-se en 455.030 euros.