Noticia19/09/2024

Dinar amb Companyia, un projecte de Càritas Parroquial de Vacarisses

Es busquen persones que tinguin disponibilitat i desitgin destinar part del seu temps acompanyant a persones grans

Càritas Parroquial de Vacarisses desenvolupa des del 9 d’octubre del 2018 un projecte d’interès social. Es tracta de “Dinar amb Companyia”, un servei de menjador per a persones grans que desitgen tenir una alimentació equilibrada i també un espai on poder relacionar-se. L’objectiu d’aquesta activitat, que es realitza tots els dimarts i dijous de l’any (inclòs el mes d’agost), de 13 hores a 16 hores al Casal de la Gent Gran, és prevenir les situacions de solitud i aïllament social i vetllar per una alimentació saludable quan les persones grans comencen a tenir problemes per preparar els seus àpats.

“Dinar amb Companyia” compta amb més de 30 participants que formen part de tres col·lectius diferents:

• Persones grans que viuen soles i volen establir relació amb altres que viuen la seva mateixa situació.

• Matrimonis en els que un dels dos membres pateix algun tipus de dependència o demència i la persona que els cuida té necessitat de companyia.

• Persones grans amb risc de vulnerabilitat social, i persones derivades pels Serveis Socials de l’Ajuntament.

Actualment 6 voluntaris s’encarreguen de fer l’acompanyament a les persones grans que participen en el projecte, i també es responsabilitzen de la comanda i la relació amb l’empresa de càtering que subministra els àpats, la preparació i la recollida de les taules, abans i després de dinar, així com vetllar perquè l’espai quedi net i es puguin començar les activitats del Casal de la Gent Gran quan hagi acabat el servei. En aquest sentit, Càritas Parroquial de Vacarisses està buscant voluntaris per participar en aquest projecte, persones que tinguin disponibilitat i desitgin destinar part del seu temps acompanyant a les persones grans. Les persones interessades poden contactar amb Càritas Parroquial de Vacarisses trucant al telèfon 609 750 722.

Aquest projecte es realitza gràcies a un conveni de col·laboració amb l’Ajuntament de Vacarisses i és l’administració local la que també es fa càrrec de les despeses d’aigua i llum de l’espai, i també contribueix, amb una aportació econòmica anual, al servei de taxi per a les persones grans que viuen lluny del centre de la localitat.

Per tal de sostenir el projecte, les persones grans que viuen soles i volen establir relacions amb altres, si poden, també aporten un donatiu pel cost de l’àpat. Per tal de finançar correctament la iniciativa totes les ajudes seran benvingudes, tant a nivell individual com per part d’una empresa.