Noticia04/07/2024

Final de curs dels grups de suport educatiu de Ripoll

Càritas Interparroquial de Ripoll forma part del programa “CaixaProinfància”

El mes de juny acaba el curs escolar i, amb ell, ens acomiadem de tots els nens, nenes i adolescents que han participat en l’activitat de suport educatiu de Càritas Interparroquial de Ripoll.  Els dies 10 i 12 de juny el diferents grups van celebrar la festa de final de curs amb les educadores i persones voluntàries que els han estat acompanyant durant tots aquests mesos. Durant la tarda nens, nenes, adolescents, educadores, voluntaris, voluntàries i algunes famílies van berenar, van jugar i fer algunes manualitats abans d’acomiadar-se i desitjar-se un molt bon estiu.

El suport educatiu té com a objectiu donar suport i millorar els processos d’aprenentatge, inclusió i èxit escolar dels alumnes que en formen part. Durant el curs 2023-2024 el projecte de la Càritas ripollesa ha comptat amb 27 participants, d’edats compreses entre 6 i 16 anys, que han realitzat activitats les tardes de dilluns a divendres. Cal destacar la bona acceptació que té el programa, valorant especialment la millora que experimenten els alumnes a nivell acadèmic i d’inclusió social així com el vincle que es crea en aquests espais.

Aquest projecte compta amb la col·laboració del programa “CaixaProinfància” de la Fundació “La Caixa. “CaixaProinfància” té com a repte impulsar accions socioeducatives que promoguin el desenvolupament de menors i les seves famílies, amb l’objectiu de generar oportunitats de futur i trencar la transmissió de la pobresa de pares a fills, afavorint una infància més sana i feliç. El programa es dirigeix a mainada i adolescents les famílies dels quals estan en risc de vulnerabilitat social.