Noticia02/10/2024

S’ha dut a terme la trobada de les Càritas de l’Arxiprestat Guilleries-Congost

La jornada ha servit per intercanviar impressions sobre l’acollida i l’acompanyament

El divendres 27 de setembre va fer-se la Trobada Arxiprestal Guilleries-Congost. En l’acte, celebrat a Taradell, van assistir-hi 30 persones voluntàries de la Càritas Interparroquial de Folgueroles i de les Càritas Parroquials d’Aiguafreda, Hostalets de Balenyà, Centelles, Taradell, Santa Eugènia de Berga i Sant Hilari de Sacalm.

La jornada s’inicià amb l’acollida de tots els assistents i, acte seguit, mossèn Joaquim Fàbregas, president de Càritas Parroquial de Taradell, els donà la benvinguda i va fer una pregària. A continuació, Ramon Martínez, director de Càritas Diocesana de Vic, i Carles Deniel, director de la Càritas taradellenca, van intervenir i van agrair la presència dels assistents i van posar en valor la seva tasca. Deniel va fer una xerrada sobre l’acollida a Càritas posant com a exemple diverses experiències viscudes a Taradell. Seguidament, el tècnic referent del territori arxiprestal va posar en valor l’acollida que es fa actualment a Càritas, canviant el model assistencial de “donar” pel “d’acompanyar” al participant. Per incidir en aquesta qüestió, es va fer una dinàmica de grup per posar en comú els procediments que s’usen. Per acabar, es va fer un piscolabis de germanor.

La Trobada Arxiprestal va servir per a fer comunitat i perquè els membres de les Càritas poguessin intercanviar impressions i conèixer diferents experiències.